Dashboard | Follow
Credits:
Contengan Kehidupan .
Friday, October 28, 2011 | 10:48 PM | 0 comments
Assalamualaikum . 

Hidup ini , umpama roda . Sekejap kita di atas , sekejap kita di bawah . Kita tak tahu bila kita akan gembira dan bila pula kita akan bersedih . Gembira dengan nikmat yang Allah berikan dan bersedih untuk menguatkan diri menghadapi dugaan dari Allah . Well , kita hanya manusia biasa yang mempunyai hati yang rapuh . Hati yang boleh tergores walaupun hanya dengan perkara yang kecil . Tambahan pula , bila kita seorang wanita . Airmata akan cepat mengalir bila hati kita sakit . Semua orang boleh buat buat happy bila ada masalah , tapi bila kita lihat dia dengan mata hati , kita boleh tahu yang dia tengah dilanda masalah .

Well , semua orang nampakaku happy pada luaran . Yes , aku mengaku . Aku selalu diburu dengan masalah . Tak pernah happy . Tapi , aku masih boleh gelak , boleh senyum bila dengan kawan-kawan . Kadang-kadang orang datang dekat aku dan cerita pasal masalah dia . Biasalah remaja , masalah tentang cinta monyet . Aku bagi orang tuh nasihat , bagi orang nih nasihat . Tapi , realitinya aku sendiri tengah banyak masalah . Aku bagi orang tu nasihat , atas dasar pengalaman .

Aku taknak kawan-kawan aku rasa apa yang aku rasa . Kecuali kalau orang tuh betul-betul tabah then dia boleh hadapi . Adik-adik , seriously aku cakap jangan pernah cuba untuk couple . Memanglah , bila sekali terkena kita serik . Tapi , itu tak bermakna kita akan stop couple . Can you ? No , you can't . Tapi , bila dah sampai masa kau betul-betul serik , then kau akan tinggalkan semua tu . Kau nak tahu bila kau akan betul-betul serik ? Bila kesetiaan kau dibalas dengan pengkhianatan . Then kau akan serik untuk couple . Yes , itu yang terjadi pada aku sekarang . 

Jujurlah aku cakap , kita tak perlu betul-betul setia sekarang . Sebab sekarang bukan masanya . Setia hanya pada suami kita yang halal satu hari nanti . Kau tak payah nak sibuk-sibuk minta restu dengan ibu bapa untuk couple . Aku tak nafi , mungkin ada yang restu tapi itu tak bermakna diorang suka tengok kau keluar ke hulu ke hilir dengan lelaki tu . Ingat , although parents kau restu sekarang , itu tak bermakna dia jodoh kau . So , jangan buat benda yang tak sepatutnya . 

"Seorang lelaki yang menyentuh kamu sebelum nikah , tidak menyayangi kamu tapi menghina kamu" - Wardina Saffiyah"
Yes , semua itu betul . Lelaki , bila dah dapat pegang kita dia akan buang kita . Ibarat macam plastik gula-gula . Dapat pegang , then bukak bila dah taknak buang . Ada ke orang simpan semua tuh ? No . Diorang buang kita . Aku tak tunding jari dekat sesiapa . Aku tulis atas dasar nak ingatkan diri sendiri and orang lain . So , that's all . Thank you for reading :)

OLD | NEW